Friday, July 29, 2011

maluuuu~

pada suatu pagi.. di sebuag cafe internet...~

هن؟ "from" facebook معلم،، ممكن

memalukan..... kerana tk sabar sgt nk check faebook... bahasa pon ter-campur... haiyya naqiah........~ >.<

hati ku milik SYAM!

bismillah.. walhamdulillah...

28 july 2011...

makin pntas hr berlalu... sedar tk sedar dah pon nk dekat ramadhan... tk sabar rsena nk menjalankan ibadah puasa... alhamdulillah... diri ini masih lagi diberi kesempatan utk berpuasa di bumi Syam... Alhamdulillah...~

nk dekat puasa?? maksudnya makin dekat lah tarikh utk ku pulang ke tanah air.. gembira?? ye.. sudah pasti... tetapi disebalik perasaan itu terselit jua perasaan lain,, tetapi agak sukar utk digambarkan.,.. huhu~ SEDIH! ya.. sedih...

mengapa sedih?? bukankan pulang semula ke singapura itu sudah pasti,, utk bertemu keluarga dan sahabat handai.. tetapi perasan itu tetap bertamu... ini kerana bumi Syam sudah sebati dengan jiwa ini..~ sungguh! tidak dpt ku bayangkan andai diri ini tidak lg diberi peluang utk menjejakkan kaki ke bumi ini semula... NA'UZUBILLAH...~

YA RABB..~ ini kehendak ibuku.. ayahku.. akan ku pulang juga ke bumi itu... tapi pd mu ku pohon,, terimalah diri ini semula sebagai tetamu di bumi Syam mu ya Rabb..~ jgn KAU tutup peluang itu...

AMEEN..~~~

Monday, July 18, 2011

kepanasan-kesabaran...~

bismillah walhamdulillah....

hari yg begitu mencabar....~

pada mulanya plan nk ddk rumah n chill-lex.. (chill + relax)

ddk dpn kipas smbil bce bku...

tetapi,,

disebabkan beberapa urusan yg belum selesai..

terpaksalah aku menapak kluar....

dengan kepanasan yg menyengat.. (36 celcius duh!)

bersusah payah menaiki service ke baramikah...

berlari2 anak ke bangunan ahliah....

senang2 jer mamat yg keje kat situ ckp:
"بكرة،، شركة في حامة سكر يعني،، بكرة صباحا.."

terjemahannya:
"bsk! syarikat di hamah dah tutup... bsk pagi dtg lg"

maknenya rancangan utk chill-lex pd esok hari terpaksa ditunda lg!!!

Allah... mntk2 lah cuaca esok tk seterik hari ini.... huhu~

Monday, July 11, 2011

waiting n waiting...

bismillah walhamdulillah...

alhamdulillah-alhamdulillah-alhamdulillah... bersyukur... krna masih diberikan nikmat.. walaupun diri penuh syubhah... huhu

lame rsenya tk membebel kat blog nie...

hehe~ alhamdulillah... keja yg diamanahkan dah pon selesai dibuat...
dan sekarang ni tibalah saat2 yg mendebarkan...
yakni..~
KEPUTUSAN.. huhu~

hehe~ keje dah abis... dah tkde benda yg boleh dibuat kat snie... mood pon berubah... mood ape?? mood nk balik... hehe~ insyaAllah jika tiada aral yg melintang,, badai yg melanda *bahasa ape pon tk tau* n jika diizinkan Allah,, insyaAllah.. akan ku jejakkan kaki ini di kota singa... :p

dah tk sabar rsenya nk mkn papaya.. minum green tea... hehe~ tk lah... *gurau2 jer* yg sebetulnya dah tk sbar nk jmpe famly n frens... :)) isnyaAllah wa biiznillah... akan ketemu jua kite nnt yer...

JGN LUPE DOAKAN NAQIAH~~~~~!!!

Tuesday, July 5, 2011

3rd july 2011

3rd july 2011..~ yeah... my "tua" day...~ turned 23rd last sunday....
tkde pape sgt pon yg di"celebrate" kan pd hari tu...
same mcm thun2 sblumnya...
yg lain hanyalah lolkasinya...
@damascus syria...!~

so,, inilah yg dikatakan.. makan-makan ;) *mepeks*

kit-kat icecram +fruit salad~~~

nasi mandi..~~ yum2!! ^____^

n bg sape2 yg wish naqiah kat FB, send me text msg, call me directly from sgp! webcam with me~~ thanks alot.. especially for ur dua-s.. Ammen wa iyyakum..~ ^^,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails